Generhverv dit kørekort

Vi tilbyder Generhvervelse af kørekortet efter betinget eller ubetinget frakendelse af kørekortet samt Kørselsforbud.

Generhverv – Frakendelse af kørekortet og kørselsforbud

De to former for frakendelse af førerretten – betinget eller ubetinget – stiller forskellige krav til, hvordan du generhverver dit kørekort.

Nogen tid efter forseelsen kommer der et brev fra politiet (i eboks), som fortæller, hvordan du skal generhverve dit kørekort. Dette brev, og evt. ANT bevis, skal medbringes, når du begynder som generhverver hos os.

Hvis dit kørekort er afleveret, skal du også medbringe et pasbillede til et nyt kørekort. Du kan vælge, om du vil indlevere ansøgning direkte til Borgerservice eller lade køreskolen gøre det. Vores generhververpakke er sammensat med fokus på, at du hurtigt og sikkert kan generhverve din førerret.

Betinget frakendelse

Er din frakendelse af kørekortet betinget, skal du bestå en kontrollerende køreprøve (en teoriprøve og en praktisk prøve) inden den frist, som politiet har givet dig.

Ubetinget frakendelse

Er din frakendelse af kørekortet ubetinget, skal du aflevere dit kørekort og mister dermed førerretten i en periode på 3 måneder eller længere. Derefter skal du bestå kontrollerende køreprøve (en teoriprøve og en praktisk prøve) for at generhverve dit kørekort.

Særlig frakendelse

Er din frakendelse af kørekortet særlig frakendelse (som det vil fremgå af brevet fra politiet), skal du bestå en teoriprøve og en praktisk prøve – hvor du som minimum skal gennemføre 8 teorilektioner og 8 kørelektioner, førend du må gå til teoriprøve og køreprøve.

ANT kursus

Skal du generhverve dit kørekort grundet spirituskørsel, skal du først gennemføre et Alkohol, Narko og trafikkursus.

Disse kurser afholdes af amterne og skal være gennemført med kursusbevis, inden du kan blive godkendt til en teoriprøve.

Priser for generhvervelse af kørekort

Vores priser er transparante og i den lave ende.
Du skal ikke betale for meget for at generhverve kørekortet.

Generhvervelse
af kørekort

kr4.000

Generhverv på kort tid

Teoriundervisning til bestået prøve, 3 kørelektioner, adgang til online undervisningssystem samt leje af bil til køreprøven.

Særlig
køreundervisning

kr6.200

Generhverv på kort tid

8 lektioners teoriundervisning til bestået teoriprøve, adgang til online undervisningssystem, 8 kørelektioner samt leje af bil til køreprøven.

Priserne er vore aktuelle priser og er ikke et bindende tilbud.
Der tages forbehold for prisstigninger og den samlede pris ved gennemførelse af hele lovpakken!

Generhververpakke

Teori: ubegrænset teoriundervisning

Kørsel: der skal - hos os - gennemføres 3 kørelektioner (à 45 min.) før køreprøven

Særlig generhververpakke

Teori: ubegrænset teoriundervisning - der skal gennemføres minimum 8 teorilektioner

Kørsel: som minimum 8 kørelektioner (à 45 min.) før køreprøven

Gebyrer og priser

Nedenunder kan du se en liste over gebyrer samt vores aktuelle priser.

Du skal være opmærksom på, at ikke alle kan nøjes med det antal lektioner pakkerne inkluderer.

Gebyrer:

Prøvegebyr til staten kr. 1170.00

Priser ved ekstra lektioner og prøver:

Ekstra køreprøve kr. 1170.00

Leje af skolevogn ved ekstra køreprøve kr. 800.00

Ekstra kørelektioner udover lovpakken kr. 600.00

Tal med en kørelærer

Vi er altid kun et telefonopkald eller en e-mail væk – ring eller skriv til os, vi har både tid og lyst til at besvare dine spørgsmål om generhvervelse af kørekort.

Husk kørekortet til prøverne

Hvis du har en betinget dom, skal du huske at medbringe dit kørekort til prøverne sammen med ansøgningen.

Har du tabt dit kørekort, skal du sørge for at få et erstatningskørekort på politistationen, inden du møder op.

Hvis du stadig har dit kørekort, og du møder op til en teoriprøve/køreprøve uden kørekort, bliver du afvist, dvs. du skal betale et nyt prøvegebyr for at komme op til prøve igen.

Hvis du har et ikke-eu kørekort, skal du også medbringe sit pas samt et nyt billede til prøverne hos politiet.

Stort tillykke til Jeppe med kørekortet - det var godt kørt

Såan ser en glad Thea ud - stort tillykke med kørekortet

Glade Shireen - kørekortet er i hus - ses i trafikken

Stort tillykke med kørekortet til Albert - godt kørt